Dla kogo
Działy Sprzedaży i Marketingu, kadra zarządzająca
Cel
Wzrost kompetencji w zakresie opracowywania/modyfikacji strategii sprzedaży Firmy z uwzględnieniem posiadanych w ofercie produktów i sytuacji na rynku.
Korzyści
- zdobycie praktycznej umiejętności budowania strategii sprzedaży i dopasowywania jej do zmian w otoczeniu zewnętrznym i wewnętrznym firmy
Zakres merytoryczny
- zasady budowania strategii sprzedazy
- cykl życia produktu, analizy portfelowe
- macierz rynków i produktów
- benchmarking, analiza SWOT w odniesieniu do obszarów sprzedażowych
- ocena metod komunikacji Firmy z otoczeniem zewnętrznym
- badanie efektywności reklamy , koszt dotarcia do klienta, wybór odpowiednich narzędzi marketingowych
- weryfikacja dopasowania w relacjach klient-produkt-firma (typologia klienta, kanały dystrybucyjne, efektywność produktu i sprzedaży)
- analiza ekonomiczna sprzedaży i zasady planowania