// Google Umysł Klienta miejscem pracy handlowca - Subiektywni - Subiektywni
Menu

Umysł Klienta miejscem pracy handlowca

Na pytanie zadawane handlowcom – „gdzie znajduje się wasze miejsce pracy” padają różne odpowiedzi , podają różne adresy – ale nikt nie zastanawia się ,że tak naprawdę miejscem w jakim pracuje handlowiec jest umysł jego klienta. Dlatego też tak ważne jest zrozumienie tego – jaki proces myślowy zachodzi w głowie nasze klient po to aby skutecznie przekonać go do podjęcia współpracy z naszą firmą. Badania pokazują ,iż tak naprawdę w sprzedaży o coś więcej niż tylko o umiejętne zaprezentowanie produktu.

W obecnych czasach etapy sprzedaży zostały przewartościowane. Najważniejszym etapem sprzedaży wśród ekspertów jest: 1)  Etap 1. Wzbudzenie zaufania – 40 % Najważniejszy aspekt sprzedażowy. W czasach kiedy konkurencja na rynku jest bardzo duża oraz w sytuacji kiedy klient jest zalewany ofertami reklamowymi, klienci są świadomi swoich praw i możliwości, wzbudzenie zaufania staje się clue każdej transakcji. Wychodzi się z założenia, że wzbudzenie zaufania u klienta i przekonanie go do swojej osoby to bardzo wysoki czynnik sprzedażowy. 2)  Etap 2. Analiza potrzeb  klienta – 30 % .Etap ten polega na przygotowaniu celowych, konkretnie ustalonych pytań, słuchania odpowiedzi, obserwacji mowy ciała klienta. Wnikliwa obserwacja i świadomość, że jesteś dobrze rozumiany i rozumiesz potrzeby klienta, są w dzisiejszych czasach bardzo ważne. Chętnie przedstawię historię Briana Tracy, który jako młody sprzedawca postanowił kupić 1 lub też 2 koszule. Odwiedził 3 sklepy, w których gdy tylko wchodził, oferowano mu kilkadziesiąt koszul o różnych kolorach, na przeróżne okazje. W końcu wszedł do 4 sklepu, w którym to sprzedawca przywitał go słowami: „Miło Pana widzieć, proszę się rozejrzeć”. Po krótkiej chwili podszedł do Briana i zapytał o coś, o co nikt wcześniej nie zapytał, mianowicie: „Na jakie okazje potrzebne są Panu te koszule?, Do jakiego garnituru będzie je Pan nosił?, Jaki materiał Pana interesuje?, Jaki przedział cenowy?”. Owy sprzedawca wykazał zainteresowanie indywidualnym klientem, poświęcając mu czas i swoją energię. Po 2 godzinach Brian Tracy wyszedł ze sklepu z 2 torbami pełnymi koszul i krawatów i został stałym klientem tego sklepu.  ak więc wzbudzenie zaufania i zainteresowanie potrzebami klienta to w nowoczesnej sprzedaży aż 70% jakości skutecznej sprzedaży. 3)  Etap 3. Prezentacja możliwości rozwiązania problemów – 20 % .Etap ten polega na tym, aby pokazać klientowi, iż Twój produkt lub usługa jest w stanie pomóc Twojemu klientowi w osiągnięciu sukcesu lub też w pokazaniu jak może pomóc mu rozwiązać problem.  Ważne jest, aby przedstawić klientowi te cechy produktu, które klienta najbardziej interesują i które mogą mu pomóc. 4)  Etap 4. Potwierdzenie i zamknięcie – 10 % . W tym etapie sprzedawca próbuje wpłynąć na decyzje klienta. Sprawdza decyzyjność klienta poprzez pytania typu: „Czy to o czym rozmawialiśmy jest dla Pana zrozumiałe i interesujące?”. Dzięki tego typu rozmowom, zakończenie sprzedaży staje się przyjemnym procesem zakończenia rozmowy na zasadzie obustronnej wygranej. Według badań Uniwersytetu w Chicago, klienci chcą podjąć decyzje świadomie i mądrze. We współczesnej sprzedaży, sprzedawcy służą za profesjonalnych doradców, którzy pomagają klientowi w wykorzystaniu w 100% produktu lub usługi i dają mu przyjemność z przyszłych, lepszych warunków w funkcjonowaniu jego firmy. To co zauważalne na pierwszy rzut oka, to oczywiście pogląd, iż sprzedaż nie skupia się na jednorazowej transakcji. Nowy schemat sprzedaży pozwala zawrzeć kontakty i transakcje długofalowo. Dlatego też wzbudzenie zaufania i poznanie potrzeb klienta są tak ważne. Świadomość długofalowej współpracy  jest korzystna dla obu stron w relacji klient – sprzedawca. Obu daje pewność co do jakości usług i produktów, a także obaj dostają  jedno z najważniejszych potrzeb ludzkich jakim jest bezpieczeństwo.

Powyżej przedstawione zagadnienia zostaną w sposób przećwiczone przez wszystkich uczestników.

Celem głównym dla naszej firmy przyświecającym przy organizowaniu tego warsztatu podniesienie skuteczności w pracy naszych handlowców i wyposażenie ich w najnowszą wiedzą tak by mając powyżej 45 lat mogli utrzymać swoje miejsca pracy i być równie skuteczni co ich młodsi koledzy.

Zapisuję się na termin 9-10 września

Zapisuję się na termin 7-8 Października Toruń