Szkolenie składające się z dwóch modułów, prowadzonych przez praktyka- doradcę podatkowego.
Moduł I: Podatek Vat, podatek od osób prawnych.
Moduł II: Księgowość firm i zagadnienia finansowe związane z ich rozliczaniem
1. Prowadzenie środków trwałych Spółki od strony FK – kontrola zgodności obrotów i sald pomiędzy księgą główną i pomocniczą,
- comiesięczne wydruki,
- kompletowanie o przechowywanie dokumentów: faktury, OT, LT,
- kontrola poprawności opisywanych faktur dotyczących środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
- przygotowanie i kontrola inwentaryzacji środków trwałych Spółki.
2. Sprawdzanie faktur zewnętrznych pod względem formalnym i rachunkowym (w rejestrze zakupy ) – kontrola poprawności wystawionych faktur pod względem VAT-u i kwalifikacja ze względu na podatek dochodowy
- dekretacja kosztowa,
- dekretacja VAT-u.
3. Prowadzenie rozliczeń:
- biletów komunikacji miejskiej,
- znaczków sądowych i opłat skarbowych,
- materiałów informatycznych,
- rozmów telefonicznych pracowników.
4. Kontrola i nadzór nad zaliczkami pracowniczymi ( terminowe rozliczanie zaliczek, sprawdzanie wpłat z rozliczenia zaliczek).
5. Naliczanie kar za nieterminowe wykonanie prac remontowych i inwestycyjnych
6. Prowadzenie analityczne konta zabezpieczenia należytego wykonania remontów
7. Miesięczna kontrola rozliczeń i potwierdzanie sald z kontrahentami z rejestru „Zakupy podstawowe”.
8. Uzgadnianie kont 201-1do 201-4 ; 640 (artykuły biurowe, programy komputerowe, ISO, prenumeraty i czasopisma, koszty zajęcia pasa drogowego, zaliczki eksploatacyjne siedzib, abonamenty RTV, ) 234-2-4 pozostałe rozrachunki
z pracownikami – dopłata do studiów.
9. Comiesięczne sprawdzanie rejestru VAT i uzgadnianie z wprowadzonymi fakturami.
10. Potwierdzenia sald z kontrahentami.
11. Kontrola kosztów re-faktur z przychodami ( konto 510 dotyczące remontów z przychodami)
12. Prowadzenie księgi inwentarzowej działu DKF i DKW.
13. Znajomość modułów
- Zakupy;
- Pozostała sprzedaż;
- Czynsze lokali użytkowych
- FK
- SZW
- Rejestr VAT.
Moduł II :
1. Księgowanie opłat za wieczyste użytkowanie gruntów, terminowe wnoszenie opłat.
2. Uzgadnianie salda konta wpłaconych wadiów – wypłata wadiów.
3. Uzgadnianie salda konta dodatków mieszkaniowych OPS oraz przelewy do wspólnot tytułem dodatków mieszkaniowych.
4. Księgowanie i dekretacja wyciągów banków gminnych.
5. Sprawdzanie poprawności wprowadzonych przez DTR-y umorzeń kosztów sądowych, komorniczych i adwokackich dotyczących zasobów gminnych.
6. Czynsze Spółki – umowy, rozrachunki, przeksięgowania, dokumenty jednorazowe, przejęcie rozliczeń mediów oraz windykacja wg procedury należności Spółki dot. zasobów
7. Rozliczanie dochodów Skarbu Państwa – sporządzanie sprawozdań oraz odprowadzanie dochodów Skarbu Państwa (m-ce nieparzyste)
8. Comiesięczne uzgadnianie obrotów i sald pomiędzy modułem Czynsz lokali mieszkalnych w zakresie Skarbu państwa, a kontami księgi głównej FK(m-ce nieparzyste)
9. Uzgadnianie stanu konta bankowego gminnego z kontami rozrachunkowymi.
10. Znajomość modułów
- Czynsze lokali mieszkalnych;
- Czynsze lokali użytkowych;
- FK;
- Windykacja;
- Banki.
Data: 29-30 września 2015
Miejsce: Brenna