Cel szkolenia:
Przybliżenie uczestnikom ogromnego potencjału zastosowań nowoczesnych metod zwiększających skuteczność pracy z dziećmi
Korzyści:
Warsztatowe poszerzenie metod pracy z dziećmi dzięki ogromnemu zakresowi praktycznych zastosowań w edukacji najnowszych odkryć naukowych dotyczących zasad funkcjonowania ludzkiego umysłu.
Program:
- eksperymenty przeprowadzane w szkołach i wnioski i zastosowania z nich płynące
- założenia związane z funkcjonowaniem umysłu i ich wpływ na pracę z dziećmi
- umysł – badania nad jego funkcjami nieświadomymi i ogrom płynących z tych odkryć wniosków dla nauczycieli
- wydajność percepcyjna umysłu jako fundament skutecznej pracy z uczniami
- wykorzystanie zależności umysł-ciało na lekcji
- jak radzić sobie z sytuacjami, gdy wielokrotne powtarzanie czegoś uczniom nie przynosi zamierzonych rezultatów
- etapy uczenia się oparte na pracy mózgu i rola tych odkryć w pracy nauczyciela
- jak spowodować, by dzieci od pierwszych minut lekcji słuchały nauczyciela z uwagą i aktywnie uczestniczyły w lekcji
- co zrobić gdy tłumacząc dane zagadnienie uczniom mimo najlepszych intencji nie osiągamy zamierzonych celów i jak to zmienić
- odkrycia naukowe dotyczące zupełnie niezamierzonego programowania dzieciom porażki i wnioski z tego płynące
- w jaki sposób zwrócić uwagę dzieciom na obszary wymagające poprawy nie zniechęcając ich przy tym do nauki
- kanapka feedbackowa jako narzędzie pracy nauczyciela
- mechanizm przetwarzania przez umysł nieświadomy wydawanych poleceń
- co zrobić, gdy niechciane zachowania uczniów powtarzają i nie potrafimy wymóc na nich potrzebnej zmiany
- metodyka lekcji powtórkowej opartej na właściwościach umysłu
- jak błyskawicznie zmienić emocje dzieci w celu polepszenia ich wyników
- co zrobić by zamiast straty dziesięciu minut lekcji na uspakajanie klasy, spowodować aby uczniowie byli gotowi do przyjmowania wiedzy